Szkolenie skierowane do sekretarek i rejestratorek medycznych

W dniach 23 stycznia 2018 roku w godz. 11.30 – 14.30, oraz 25 stycznia 2018 roku w godz. 11.00 – 14.30 w Auli budynku Centrum Dydaktyczno – Administracyjnego Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego w Białej Podlaskiej przy ul. Terebelskiej 57-65 odbyło się szkolenie skierowane do sekretarek i rejestratorek medycznych, pracujących w Wojewódzkim Szpitalu Specjalistycznym w Białej Podlaskie



PROGRAM

1. Zasady pracy w służbie zdrowia

  1. struktura, źródła finansowania
  2. ustawy na podstawie których funkcjonują placówki służby zdrowia
  3. organy kontroli i nadzoru


2. Zarządzanie recepcją, organizacja i elementy wizerunku sekretariatu medycznego

  1. ochrona danych osobowych: dane zwykłe i wrażliwe
  2. obsługa korespondencji wychodzącej i przychodzącej
      

3. Rola poprawnej sprawozdawczości w finansowaniu świadczeń zdrowotnych

  1. portal SZOI, omówienie dostępnych w WSzS programów informatycznych
  2. rozliczenia w ramach NFZ, współpraca z NFZ- zakres świadczeń refundowanych
  3. raporty miesięczne, kontrole, kary
  4. system elektronicznej weryfikacji uprawnień świadczeniobiorców

     

4. Rodzaje, zasady prowadzenia oraz udostępniania dokumentacji medycznej w WSzS w Białej Podlaskiej

  1. rodzaje dokumentacji medycznej
  2. Zasady sporządzania dokumentacji medycznej, w tym w szczególności:

    - prawidłowe prowadzenie dokumentacji elektronicznej i papierowej – informacje ogólne

    - rodzaje występujących błędów w dokumentacji medycznej i próby ich unikania

    - sporządzanie kart informacyjnych z leczenia szpitalnego w przypadku wypisu lub zgonu pacjenta
     
  3. archiwizacja dokumentacji medycznej z oddziałów szpitalnych

    - okresy przechowywania dokumentacji medycznej

    - postępowanie z wynikami badań po wypisie pacjenta ze szpitala
  4. zasady i formy udostępniania dokumentacji medycznej.

 
5. Profesjonalna obsługa pacjenta

  1. kultura i etyka zawodu, tajemnica zawodowa
  2. komunikacja z pacjentem: kontakt bezpośredni i telefoniczny
  3. komunikacja werbalna i niewerbalna, asertywność
  4. współpraca z trudnym klientem

 

6. Obsługa komputera i urządzeń biurowych

  1. rejestracja pacjentów, konfiguracje programu
  2. prowadzenie kolejki oczekujących
  3. prowadzenie terminarzy lekarzy
  4. elektroniczna dokumentacja medyczna co nas czeka
  5. bezpieczeństwo informacji
  6. nowoczesny sprzęt audio w pracy sekretarki

        


                                                                         dr n. med. Joanna Kozłowiec            

                                                               Zastępca Dyrektora ds. Rozwoju Szpitala

Powrót na początek strony